máj 4, 2023
GIMEX 30 Jubileumi sorozat 3. rész
Kiss Richárd a Gimex műszaki és logisztikai vezetője, az öt fős menedzsment tagja, 2013-ban csatlakozott a céghez. Rengeteg tapasztalatot szerzett a különböző projektek során, aktívan részt vett a munkafolyamatok optimalizálásában, a csapat mentorálásában, rendszeresen tart szimpóziumokat, szakmai workshopokat, szakcikkei műszaki magazinokban jelennek meg. Tíz éves munkája elismeréseként GIMEX – AD HONOREM díjat kapott.
"Az optimalizálás a siker kulcsa. Ha minden tevékenységedet hatékonyabbá és eredményesebbé tudod tenni, akkor nincs olyan feladat, amely ne lenne megoldható."
A GIMEX-Hidraulika Kft-t harminc évvel ezelőtt, 1993-ban alapították Győrben. A kezdetben külkereskedelmi tevékenységet folytató családi mikrovállalkozás az alapító Görcs Imre nappalijából indult. Ma 25 fővel, gépipari elemek B2B értékesítésével és a kapcsolódó szerviztevékenységgel foglalkozik. A generációváltással megújult a cég, ám több munkatársunkat fűzi évtizedes kapcsolat a Gimexhez, akik maguk is szemtanúi voltak a vállalkozás fejlődésének. Jubileumi sorozatunk harmadik részében Kiss Richárd műszaki és logisztikai vezető mesél a saját gimexes tapasztalatairól.
1. Milyen volt a felvételi elbeszélgetésed? Mire emlékszel?
K. R.: A felvételi interjú hosszú volt, ám emlékezetes élményként maradt meg bennem. Az elbeszélgetés során Imre nagy átéléssel mutatta be az egész céget, ami felkeltette az érdeklődésemet. Tetszett a hidraulika, ami egy speciális szakma, ami számomra teljesen új volt, annak ellenére, hogy eredetileg műszaki kereskedelmet tanultam. Mindenképpen kereskedelmi területen akartam dolgozni és műszaki beállítottságú vagyok, ezért ennek a beszélgetésnek köszönhetően nagyon izgalmasnak tűnt ez a lehetőség.
2. Milyen volt az első munkanapod a Gimexnél?
K. R.: 22 évesen csatlakoztam a Gimexhez, de nem pályakezdőként. Egy sportmárka üzletében eladóként szerzett 5 év kereskedelmi tapasztalattal már rendelkeztem, valamint korábban 2 évet töltöttem szakmai gyakorlaton egy barkácsáruházban, de hidraulikában és befogástechnikában még nem voltam jártas és ezért ez igazán jó lehetőség volt számomra, hogy fejlődhessek és bizonyíthassam a rátermettségemet. Mindenki kedves és segítőkész volt és nagyon családias volt a hangulat, amit azóta is igyekszünk megtartani.
3. Hol volt az első helyed/íróasztalod?
K. R.: Az első íróasztalom az egykori hidraulika szaküzletben volt az eladótérben, ahol két másik kollégával dolgoztunk együtt. Feladatom az árajánlatok készítése és a vevők kiszolgálása volt, valamint műszaki tanácsadás volt olyan esetekben, amikor egy hibás alkatrészt behoztak hozzánk vagy esetleg egy műszaki problémára kellett megoldást találni. A pénzkezelés és kiskereskedelmi feladatok mellett raktári feladatokat is elláttam, foglalkoztam áruátvétellel, leltározással és a megrendelések összekészítésével, elküldésével is.
4. Mi volt az első komoly feladatod, amivel megbíztak?
K. R.: 2014-ben a telephelyfejlesztéskor sok személyi változás történt, kulcsembereket is beleértve, és úgy éreztem, hogy ez számomra egy nagy lehetőség a továbbfejlődésre. Az új irodaépületbe való költözéskor az új raktár kialakításának és berendezésének megtervezésében való részvétel izgalmas kihívás volt számomra, és büszke voltam rá, hogy ilyen fiatalon elfogadták az ötleteimet és javaslataimat, pl.: a raktári termékek optimálisabb elhelyezése, átláthatóbb rendszer kialakítása, hogy újat kellett kitalálni, ami jobb, mint a régi. Nagyon élveztem ezt a feladatot, és talán ez volt az első lépcsőfok a vezetővé válás felé. Az új kihívásokat mindig lelkesen fogadom, és ha szükséges, akkor saját kezdeményezésemből is fejlesztem a meglévő rendszereket. Ennek eredményeképpen egy olyan táblázatkezelő alapú programot fejlesztettem ki, amely segíti a műszaki csapatunkat a hidraulikus rendszerek tervezésében és az árajánlatok elkészítésében. Ennek köszönhetően hatékonyabbá válik a tervezési folyamat, és jelentősen csökken a hiba lehetősége.
5. Mi a legkedvesebb emléked a Gimexnél?
K. R.: 2013 januárjában kezdtem, de miután aláírtuk a munkaszerződést előző év decemberében, engem is meghívtak a 2012-es karácsonyi bulira, ahol megismerhettem a jövőbeli kollégáimat. Az év végi karácsonyi vacsora a kezdetek óta hagyomány volt a Gimexnél, és ezt a szokást a mai napig tartjuk.
6. Mi volt az a nagy tapasztalat, amelyet a Gimexnél szereztél?
K. R.: A legnagyobb tapasztalatot akkor szereztem, amikor megüresedett a hidraulika szaküzletvezető pozíció, ambiciózus voltam és megpályáztam, ekkor kerültem be a menedzsment csapatba, de mivel még nem volt vezetői tapasztalatom, ugyan bevontak a döntési folyamatokba, de még a felelősséget nem kaptam meg száz százalékban. Két évvel később a hidraulika üzletág vezetésével bíztak meg, két csoport tartozott hozzám, a hidraulika kereskedelem és a hidraulika szerviz. Az eddig is sokrétű feladatköröm további kihívásokkal és megoldandó feladatokkal egészült ki, ettől fogva nem csak magamért, hanem a kollégákért és az adott munkaterületért is felelősséget vállaltam, ami teljesen új nézőpontot és megoldásokat követelt meg tőlem. A munkatársak kiválasztásában és betanításában is nagy szerepem volt. A hidraulikus alapokat kezdetben autodidakta módon tanultam meg, ezután pedig különböző hidraulikus és 3D tervező tanfolyamokon vettem részt, hogy szakmailag naprakész legyek. Később már hidraulikus témában tartottam előadásokat és oktatásokat partnereink, valamint saját kollégáim részére. Munkadarab rögzítés technika nem volt ismeretlen számomra, mert CNC programozó végzettségem is van, valamint a 10 év alatt több beszállítónk által szervezett továbbképzésen is részt vettem. A műszaki képzéseken kívül az évek során voltam vezetői, kommunikációs, és informatikai tréningeken is.
7. Mi volt a legnagyobb változás, amelynek szemtanúja voltál?
K. R.: Az alaptó Görcs Imre tragikus halála miatt egy gyors generációváltás zajlott le. Egy ilyen esemény akaratlanul is rengeteg változást hoz a cég minden területén, ezért az addig megszokott dolgokat teljesen újra kellett gondolni. Gyakorlatilag újra szerveztük a folyamatokat, tudásmegosztást alakítottunk ki a csoporton belül, egységes szabályokat, rendszereket dolgoztunk ki, változtattunk a szolgáltatásainkon, összeolvadt a befogástechnikai és a hidraulikus üzletágunk. 2016-ban jelentősen átalakítottuk a cégstruktúrát. B2B értékesítésre álltunk át, ezáltal megszűnt a szaküzletszerű, kiskereskedelmi/lakossági kiszolgálás. Fejlesztettük a vállalatirányítási rendszerünket és teljesen összehangoltuk a folyamatainkkal és az ISO szabványokkal. Jelenleg hozzám tartozik a tervezés, a raktár, a szerviz és a back office csapat.
8. Mire vagy a legbüszkébb az eredményeid közül?
K. R.: Nem csak az én érdemem, de arra nagyon büszke vagyok, hogy nehéz időszakokban (covid, háború, energiaválság, gazdasági válság stb.) is folyamatosan tudtunk fejlődni. A másik, hogy a Gimexnél rendkívül alacsony a fluktuáció és ez azt igazolja, hogy a kollégák szeretnek itt dolgozni és hosszútávon megtalálják a számításaikat. Számunkra nagyon fontos, hogy hosszútávon tudjunk együtt dolgozni emberileg és szakmailag is kiváló kollégákkal, mert így egy nyugodt és családias munkahelyet hozhatunk létre, ahol az évek alatt megszerzett szakmai tapasztalatuk révén a lehető legjobbat tudják nyújtani a partnereink számára.
Folyt. köv.
Vajon ki lesz a következő gimexes, aki legközelebb válaszol a kérdésekre...?