dec 16, 2024
GIMEX Jubileumi sorozat 10. rész
Szücs Anita kereskedelmi ügyintéző több, mint 11 éve tagja a Gimex csapatának – annak ellenére, hogy az állásinterjúról azzal tért haza, nem ő lesz a „cég embere”… Az akkoriban három fős befogástechnika üzletágban kezdett, jelenleg a back office oszlopos tagja.
A GIMEX-Hidraulika Kft-t 1993-ban alapították Győrben. A kezdetben külkereskedelmi tevékenységet folytató családi mikrovállalkozás az alapító Görcs Imre nappalijából indult. Ma 25 fővel, gépipari elemek B2B értékesítésével és a kapcsolódó szerviztevékenységgel foglalkozik. A generációváltással megújult a cég, ám több munkatársunkat fűzi évtizedes kapcsolat a Gimexhez, akik maguk is szemtanúi voltak a vállalkozás fejlődésének. Jubileumi sorozatunk tizedik részében Szücs Anita kereskedelmi ügyintéző mesél a saját gimexes tapasztalatairól.
1. Milyen volt a felvételi elbeszélgetésed? Mire emlékszel?
Sz. A.: A Gimex történetének egyik legrövidebb interjúja volt az enyém. Nem teljesen illett rám a hirdetés, de benyújtottam a pályázatom. Kötetlen volt az interjú, jó hangulatban zajlott, majd egy kis „hidraulika-folyadékkal” távoztam, mert úgy váltunk el Imrével, hogy nem fogunk együtt dolgozni. Pár nap múlva azonban felhívott, hogy szívesen látna a csapatában.
2. Milyen volt az első munkanapod a Gimexnél?
Sz. A.: Hetek óta nem dolgozott senki a pozícióban, amelyre érkeztem, így nagyon vártak a kollégák. Ezt mi sem bizonyítja jobban, mint hogy február 26-án kezdtem; Imre a hónapfordulóig sem szerette volna halogatni a munkakezdést…
Sok munka várt rám, sok lezáratlan irat, rengeteg új információ, de a kollégák nagyon segítőkészek és befogadók voltak. Korábban is kereskedelmi és pénzügyi területeken dolgoztam, ezért tapasztalatom volt, azonban nem műszaki tevékenységet végző cégeknél. Imre mindig nagy hangsúlyt fektetett az új kollégák mielőbbi integrálására, alapelve volt, hogy a Gimex egy csapat, ahol mindenki segíti a másikat. Velem sem történt ez másként, ennek köszönhetően könnyű volt beilleszkedni.
3. Hol volt az első helyed/íróasztalod?
Sz. A.: A régi irodában open office-ként működtünk, ott nagyjából az iroda közepén ültem, ahol mindig nagy volt a nyüzsgés és a hangzavar. Ehhez képest a mostani helyem hatalmas változás...
4. Mi volt az első komoly feladatod, amivel megbíztak?
Sz. A.: A befogástechnika üzletágban kezdtem dolgozni, ahol a kereskedelmi folyamatok összefogása és koordinálása volt a munkám. Nem tudnék kiemelni egyetlen komoly feladatot, mindig minden ügyletet igyekeztünk és igyekszünk most is a vevők igényei szerint megoldani.
5. Mi a legkedvesebb emléked a Gimexnél?
Sz. A.: A Gimexnél töltött immár 11 évből több kedves emlékem is van. Amelyek emlékezetesek, azok talán a cég szülinapi rendezvényei, valamint a külföldi partnereknél tett látogatások. A 20. születésnap volt az első, amelyen részt vehettem, az a telephelyen zajlott, vidám, bulis hangulatban. A Gimex 25. szülinapja nagyszabású, színvonalas rendezvény volt, sok meghívott vendéggel, az is kedves emlék. Tavaly ünnepelte a cég a fennállásának 30. évfordulóját, amit Zirc mellett ünnepeltünk meg, egy jó hangulatú, meglepetésekkel tarkított eseménnyel.
A partnerlátogatások pedig a személyes kapcsolatok kialakítása, valamint a tapasztalatszerzés miatt fontosak számomra.
6. Mi volt a legnagyobb változás, amelynek szemtanúja voltál?
Sz. A.: Azt gondolom, hogy mindannyiunk számára, akik régóta a Gimexnél dolgozunk, az Imre tragikus halála utáni szervezeti átrendeződés volt a legnagyobb változás. Nehéz időszak volt ez mindenkinek, sok minden megváltozott. Amikor például még külön működött a hidraulika és a befogástechnika üzletág, az utóbbi területen én voltam az egyedüli hölgy, rám hárult az adminisztráció jelentős része, később ketten láttuk el a sokasodó feladatokat, most pedig egy négy fős központi back office tagjaként dolgozom.
7. Mire vagy a legbüszkébb az eredményeid közül?
Sz. A.: A 11 év alatt sok mindent megoldottunk. Jó érzés, hogy a kollégák bármikor bizalommal fordulhatnak hozzám, mert mindig megpróbálok segíteni, hogy közösen oldjuk meg a felmerülő helyzeteket. Ahogy az is, hogy a csapat korrekt, segítőkész hozzáállásának eredményeként folyamatosan kapjuk a pozitív visszajelzéseket a partnereinktől.
Folyt. köv.
Vajon ki lesz a következő gimexes, aki legközelebb válaszol a kérdésekre...?